Elke succesvolle webwinkels heeft een aantal USPs, oftewel unieke voordelen die jouw webwinkel meerwaarde geven boven die van concurrenten. Bij deze tip gaan we er vanuit dat jouw webwinkel ook dergelijke voordelen heeft.
Bekijk daarom een willekeurige pagina op je webwinkel. Scroll niet naar beneden, maar bekijk de pagina zoals deze in je browser geladen is. Zie je nu direct de USPs vermeld staan? Jouw voordelen moeten namelijk direct in één oogopslag duidelijk zijn.
Wat inspiratie nodig voor USPs?
- Vermeld of je lid bent van een keurmerk
- Vermeld de gemiddelde klantwaardering
- Ben je een eenmanszaak? Geef dit dan op een leuke manier aan, bijvoorbeeld door een zin als “Persoonlijk geholpen door Jan” met daarbij een foto van jezelf (moet je natuurlijk wel Jan heten 😉 ).
Lees hier meer over USPs voor je webwinkel.
Hoe pakken de “groten” dit aan?
Vrijwel elke grote webwinkel geeft zijn voordelen duidelijk weer op elke pagina. Onderstaand de voorbeelden van CoolBlue, Bol.com en Wehkamp.