WebwinkelKeur

WebwinkelKeur komt met keurmerk voor klanten

Er zijn al veel keurmerken voor organisaties maar eigenlijk is het bijzonder dat klanten zelf niet beoordeeld worden. Vooral omdat je als webwinkelier wel precies wil weten of een klant betrouwbaar is. Vanaf vandaag zijn deze vragen niet langer onbeantwoord. WebwinkelKeur lanceert namelijk een keurmerk en klantenbeoordelingenplatform voor klanten.

Rate your customer

Wanneer een klant voortaan een bestelling wil doen bij 1 van de 3300+ aangesloten webwinkels van WebwinkelKeur dan moet deze eerst gekeurd worden. De klant wordt dan getoetst aan de hand van vastgelegde criteria. Hoe zit het bijvoorbeeld met de financiële status en de bestelgeschiedenis van de klant? Wanneer de klant gekeurd is dan krijgt deze het keurmerk ValuedCustomer met de daaraan gekoppelde software Rate Your Customer. Met deze software kunnen webwinkeliers de klant na elke bestelling raten op basis van de Likert Scale.

Wanneer een klant een overall negatieve rating heeft dan wordt deze de toegang tot het online shoppen bij de aangesloten webwinkels van WebwinkelKeur ontzegd. Deze blokkade kan door de klant opgeheven worden wanneer deze de gemelde klachten oplost.

De toekomst

WebwinkelKeur is al in gesprek met andere partijen om het systeem groter uit te rollen. Zo moet het in de toekomst voor elke webwinkel mogelijk worden om gebruik te maken van het keurmerk ValuedCustomer en het ratingsysteem Rate Your Customer. Vanaf vandaag (1 april) wordt het systeem door middel van een BETA-test uitvoerig getest.

UPDATE: Dit bericht was natuurlijk een 1 april grap. Hoe vervelend sommige klanten ook kunnen zijn, praktisch is een keurmerk voor klanten niet snel haalbaar 😉 .

Mobiele versie afsluiten