Webshop keurmerk voor B2B
Een zakelijke webwinkel? Ook dan kan een webwinkel keurmerk erg interessant zijn. Ook zakelijke klanten gedragen zich namelijk steeds meer als een consument en zoeken via internet naar een geschikte aanbieder. Daarbij speelt vertrouwen een grote rol. Een keurmerk verhoogt daarmee de conversie met gemiddeld 15%.
Verschillen in regels
Het WebwinkelKeur is ook geschikt voor B2B webwinkels, wel verschillen de regels voor B2B webwinkels, omdat ze niet hoeven te voldoen aan consumentenwetgeving. Je hoeft als B2B webwinkel bijvoorbeeld geen bedenktijd aan te bieden, maar het mag wel. Voor WebwinkelKeur is het belangrijk dat je hier duidelijk over bent, leg dus netjes uit welke rechten wel en welke niet gelden voor zakelijke klanten.
B2B of B2C webshop
We spreken pas van een B2B webwinkel wanneer het voor consumenten niet mogelijk is om te bestellen. Dit kan bijvoorbeeld door een bedrijfsnaam of KVK-nummer verplicht te maken tijdens het bestellen. Doe je dit niet, dan dien je voor consumenten gewoon aan alle regels te voldoen. Je mag dan dus prijzen niet exclusief btw vermelden.
We raden je aan om de normale voorbeeld algemene voorwaarden als B2B webwinkel te hanteren, het is echter toegestaan om hier zelf andere afwegingen in te maken.