Social media is een erg populair verschijnsel de laatste jaren. Iedereen wil ermee aan de slag, van internationals tot individuele gebruikers. De kracht van social media zit in het persoonlijke contact. Laat dat nu net iets zijn waarin u als kleine webwinkel kunt uitblinken.Grote bedrijven kunnen middels sociale media hun bedrijf weer een gezicht geven. Het grote ongrijpbare bedrijf wordt weer persoonlijk. Zeker op het internet waarbij alles anoniem lijkt is persoonlijk contact erg belangrijk. Met sociale media kunt u daar als kleine winkelier beter op inspelen dan grote bedrijven.
Gebruik sociale media dan niet alleen om direct marketing te bedrijven voor uw webwinkel. De echte kracht zit in het persoonlijke contact met klanten en het scheppen van een band. Gebruik Twitter of Facebook om mensen te helpen, kennis te delen en contact te houden. Dit kunt u doen vanuit uw webwinkel, maar ook vanuit u zelf als persoon. Wat voor u het meest geschikt is bepaald u zelf, onthoud echter dat een band hebben met een persoon vaak makkelijker is dan met een bedrijf.
In tegenstelling tot andere blogs waarbij er een top 10 van tips wordt gegeven willen wij het graag eenvoudig houden. Zoek contact op en wees u zelf! Laat zien dat u als persoon hulpvaardig bent, verstand van zaken hebt, sympathiek bent en geen groot bedrijf bent, maar een kleine ondernemer met hart voor de zaak. Dit geeft u meerwaarde boven de grotere partijen en zal er voor zorgen dat klanten niet alleen bij u kopen, maar ook bij u terug komen. Daar kan geen enkele sociale media trukendoos tegenop!