Als keurmerk zijnde vinden we het belangrijk dat er zo’n eerlijk en compleet mogelijk beeld wordt getoond van webshops. Zo kan de consument nóg betrouwbaarder online aankopen doen. Een dergelijk beeld kan worden gerealiseerd door reviews uit verschillende platformen op één pagina te tonen. Dit was al mogelijk bij de ledenpagina’s van WebwinkelKeur en nu hebben we deze feature geautomatiseerd!
Compleet beeld van webshops tonen
We zijn bij WebwinkelKeur ervan bewust dat je reviews kunt ontvangen via verschillende platformen. Zowel positieve als negatieve beoordelingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je vóór WebwinkelKeur al via andere platformen waardevolle reviews hebt verzameld (en dit wellicht wilt voortzetten). Wel zo fijn als deze op één pagina worden getoond, gezien deze verzameling aan reviews een compleet plaatje weergeeft van de service van jouw webshop.
Reviews uit andere platformen
Velen van jullie zijn al bekend met het feit dat je bij WebwinkelKeur externe reviews van zoals Yotpo, Beslist en Trustpilot kunt toevoegen aan het overzicht van reviews. Op je persoonlijke ledenpagina kan de consument vervolgens zien waar je allemaal reviews hebt verzameld, hoeveel dit er zijn en wat de totaalscore daarvan is. Ten slotte wordt het reviewgemiddelde gebaseerd op de verzameling van al deze reviews. Een zo compleet mogelijk beeld dus!
Proces nu automatisch
Waar je voorheen zelf de reviewbron moest zoeken en toevoegen binnen je dashboard, zullen we de reviewbron nu zelf detecteren en automatisch toevoegen aan jouw account. Dat betekent uiteindelijk minder werk voor jou en een completer beeld voor de consument. Een verbetering van deze feature – al zeggen we het zelf!
Hou je de reviews van verschillende platformen liever gescheiden? Dan kun je deze binnen je dashboard uitschakelen, waardoor ze niet meer worden getoond op jouw ledenpagina. We raden aan dat je dit zo snel mogelijk controleert zodat je niet voor een verrassing staat! Dit kun je doen binnen je WebwinkelKeur Dashboard > Reviews > Shopreviews > Klik dan op het tandwieltje boven aan naast Reviews > Externe Reviewplatformen.
Enkele bijzondere gevallen
Bij de nieuwe feature stuiten we op enkele bijzondere gevallen. Zo zijn er nog reviewbronnen die niet automatisch gevonden zullen worden. Denk hierbij aan Facebook reviews, die eigenlijk enkel privé aangeboden worden en niet publiekelijk worden getoond. Je moet bijvoorbeeld eerst bij Facebook inloggen om ze te kunnen zien. Hier is een oplossing voor! Je kunt namelijk bij Facebook instellen dat deze beoordelingen publiekelijk worden getoond. Wanneer je dit hebt ingesteld, kunnen wij ze wél voor je tonen via WebwinkelKeur.
Dan heb je nog de reviews via Google. Deze kunnen wij helaas niet automatisch detecteren, waardoor je ze handmatig zal moeten toevoegen. We adviseren daarom om even in te loggen binnen je dashboard en de huidige reviewbronnen te bekijken om zeker van te zijn welke nu wel en niet gedetecteerd zijn en dus worden getoond.
Als je beoordelingen uit een bepaald platform mist, dan kun je deze alsnog handmatig toevoegen zoals je dit in het verleden kon doen. Er is enkel een functionaliteit bijgekomen en niets van de oude feature verwijderd. Enfin, een kleine klus voor een completer beeld voor jouw toekomstige klanten!