Jawel! De nieuwe website van WebwinkelKeur staat online! Heuj, feestje! Afgelopen jaar zijn we met een klein team ontzettend druk bezig geweest, met het designen van een nieuwe website. Vandaag mogen we hem dan ein-de-lijk lanceren! Het heeft eventjes geduurd.. maar het resultaat mag er dan ook wezen (vinden wij tenminste :-)). We zijn uiteraard ook erg benieuwd naar jullie mening.
Modern en vanuit meerdere gebruikers
Naast dat we een modernere website wilden realiseren, die echt van deze tijd is, is de nieuwe website van WebwinkelKeur ook vanuit meerdere gebruikers gemaakt. Waarvoor komt iemand nou eigenlijk op de website? En vinden ze gauw de informatie waarvoor ze kwamen? Waar online iemand met een muisklik op je website komt, kunnen ze ook weer met één muisklik je website verlaten. Niet alleen voor webshops geldt dit verhaal, maar ook natuurlijk voor websites zoals die van ons! Naast dat we willen dat onze (potentiële) leden goed kunnen navigeren op de website, vonden we het ook bijvoorbeeld uitermate belangrijk dat de consument direct vindt wat hij of zij zoekt. Denk aan aangesloten leden, webshops die misbruik maken van het keurmerk of het aanmelden van een geschil. Op deze manier hopen we dat we het online winkelen nóg een stukje eenvoudiger maken.
Passend bij nieuw logo en nieuwe ledenpagina
Het begrip modern en hip is breed en subjectief. Wat de één van deze tijd vindt, vindt de ander weer traditioneel. Bij de nieuwe website hebben we de design laten aansluiten aan ons nieuwe logo en de nieuwe ledenpagina’s die we in 2019 al hebben gelanceerd. Gezien dat ook zéér belangrijke onderdelen van ons zijn, wilden we er een passend geheel van maken.
Overzichtelijke kennisbank
Iets wat al enige tijd op ons lijstje stond, was het verwezenlijken van een kennisbank. Een website hoort een logische navigatieroute te hebben. Zodat de bezoeker makkelijk en snel zijn of haar weg kan vinden, om zo de gevraagde informatie te achterhalen. Een labyrinth aan pagina’s, daar wordt niemand vrolijk van. Daarom hebben we hard gewerkt om relevante en belangrijke pagina’s te categoriseren, binnen één kennisbank. Binnen deze kennisbank vind je alles omtrent online veilig winkelen, het verzamelen en tonen van reviews en kun je vragen stellen over WebwinkelKeur of e-commerce binnen ons vragenforum.
Blijven optimaliseren
In een online wereld is het belangrijk om je diensten continu te optimaliseren. Daarom zullen we de komende tijd onder anderen jullie feedback in acht nemen, om de nieuwe website nog beter te kunnen maken. Jullie zijn immers één van de grote doelgroepen die gebruikmaakt van onze website. Daarom luisteren we graag naar wat jullie te zeggen hebben, over de nieuwe website van WebwinkelKeur.
Shout out!
Mooie dingen creëer je nou eenmaal samen. Naast dat we intern de krachten hebben gebundeld voor de nieuwe website, hebben we ook waardevolle hulp gehad van Web & Brand. Dankzij hun knappe koppen, expertise en designskills hebben we nu een mooi resultaat mogen neerzetten. Daar zijn wij Web & Brand heel dankbaar voor!