Gisteren zijn we druk bezig geweest met een update aan WebwinkelKeur. Naast een technische vernieuwing van ons e-mailsysteem waarvan je als lid weinig zult merken, hebben we ook de nodige updates gedaan waar je wel van kunt profiteren. Zo is ons beoordelingensysteem gebruiksvriendelijker gemaakt, wordt positieve mond-tot-mond reclame gestimuleerd en kun je de uitnodigingsmail deels aanpassen.
Beoordelingen middels sterren duidelijker
Bij het ontvangen van beoordelingen speelt het aantal sterren dat je krijgt natuurlijk een centrale rol. In sommige gevallen was het niet voor iedereen duidelijk hoe men de sterren kon selecteren. Om dit voor iedereen duidelijk te maken hebben we de sterren dan ook voorzien van een kleine animatie welke grafisch aangeeft dat je de muis kunt gebruiken om het aantal sterren te selecteren. Doe je dat niet, dan krijg je ook een waarschuwing. Hiermee is de gebruikersvriendelijkheid van het beoordelingsformulier erg vergroot.
PS: Ons beoordelingen systeem controleert ook achteraf of een gebruiker al eerder een ervaring heeft geplaatst. Dit om misbruik tegen te gaan. Is dat het geval dan wordt de algemene beoordeling niet nogmaals meegeteld. Vaak is dit de reden waarom een waardering voor algemeen niet ingevuld lijkt.
Uitnodigingen niet langer bevestigen
Wanneer je jouw klanten uitnodigt tot het delen van een klantervaring, dan wil je natuurlijk een zo groot mogelijke respons. Nu moeten we natuurlijk wel zeker weten dat het e-mailadres van de klant klopt en de ervaring echt is. Bij uitnodigingen doen we dat nu al in een eerdere stap. Klanten die een uitnodiging ontvangen en daarmee een ervaring plaatsen hoeven deze niet langer te bevestigen. De echtheid van het e-mailadres is namelijk al gecontroleerd middels de toegezonden uitnodiging. Kortom, weer een drempel minder voor consumenten om een ervaring achter te laten.
Uitnodigingen te personaliseren
Sommige leden wilden graag hun klanten belonen voor het geven van een klantbeoordeling. Een veel gebruikte methode daarvoor is bijvoorbeeld middels een kortingscode of verloting van een prijs. Nu wil je dat natuurlijk ook in jouw uitnodiging vermelden. Vandaar dat we de mogelijkheid bieden om de uitnodiging deels te personaliseren met je eigen tekst. Ook de bevestigingsmail welke de consument krijgt na het plaatsen van een beoordeling is te voorzien van een eigen tekst. Zo kun je bijvoorbeeld direct de kortingscode vermelden of jouw klant op een andere manier bedanken voor het delen van zijn beoordeling.
Facebook + Twitter integratie
Is een klant tevreden, dan mag hij dit natuurlijk delen met vrienden en kennissen. Vandaar dat we klanten van PLUS leden na het plaatsen van een positieve ervaring vragen of ze deze ook via Twitter of Facebook willen delen. Alleen bij 4 of 5 sterren wordt deze mogelijkheid voor consumenten geboden. Zo wordt positieve mond-tot-mond reclame gestimuleerd.
Toekomst
We werken constant aan de verbetering van ons systeem en de mogelijkheden. Mocht je goede ideeën hebben, neem dan gerust contact met ons op. Graag bekijken we dan of we jouw suggestie mee kunnen nemen in toekomstige updates.