Achter de schermen werken we continue aan verbeteringen. We kiezen er daarbij voor om deze verbeteringen stapsgewijs uit te rollen. Daarbij sturen we enkel bij grote updates een nieuwsbrief naar onze leden. De laatste weken zijn er veel kleine stappen gemaakt. Die willen we toch niet zonder aandacht voorbij laten gaan. In deze blog laten we je zien wat er de afgelopen weken is veranderd en wat je binnenkort van ons kunt verwachten.
Beoordeling plaatsen versimpeld
In de nieuwe versie van het dashboard hebben we de mogelijkheid gebouwd om beoordelingen middels Facebook te plaatsen. We zagen echter dat deze keuzemogelijkheid toch de drempel verhoogde tot het plaatsen van een beoordeling.
We hebben daarom de mogelijkheid om met Facebook in te loggen, iets naar de achtergrond gebracht, waardoor consumenten nu minder vaak hoeven te klikken om een beoordeling te plaatsen.
De volgende stap in het stimuleren van meer klantbeoordelingen is het aanpakken van de uitnodiging die we per e-mail toesturen. We zullen daarvoor de komende tijd ook de nodige aanpassingen doen om deze e-mails naar de klanten uitnodigender te maken.
Versimpelde ledenpagina bij geen beoordelingen
Bij nieuwe leden zonder klantbeoordelingen zag de ledenpagina er nogal leeg uit omdat de pagina is ontworpen om klantbeoordelingen weer te geven. Vandaar dat we voor leden zonder beoordelingen de pagina compacter hebben gemaakt. Zo ziet de ledenpagina er ook voor webwinkels zonder beoordelingen goed uit.
Reageren op beoordelingen
Het is erg belangrijk om te reageren op beoordelingen. Zo zien jouw klanten dat je beoordelingen waardeert en serieus neemt.
Zeker bij negatieve ervaringen is dat noodzakelijk. Zo is het via ons dashboard mogelijk om zowel prive als publiek te reageren op een beoordeling. In het verleden was het daarbij niet mogelijk om te zien welke reacties vroeger waren geplaatst. Daar hebben we nu verandering in gebracht door ook de historie in reacties overzichtelijk weer te geven.
Meer widget uitstralingen
In het verleden was het slechts mogelijk om 1 uitstraling voor de widget met klantbeoordelingen te kiezen. We hebben de techniek achter dit systeem volledig aangepakt, waardoor het in de toekomst mogelijk is om meerdere layouts voor de widget in te laden. Voor nu zijn er 2 layout keuzes. In de toekomst zullen we dit aantal uitbreiden met nieuwe layouts en mogelijkheden.
Externe klantbeoordelingen koppelen
Op veel verschillende plekken worden klantbeoordelingen geplaatst, denk hierbij aan review platformen, maar ook bij prijsvergelijkers. Hierdoor ontstaat er een versplinterd beeld over je webwinkel. Vandaar dat WebwinkelKeur sinds enige tijd de mogelijkheid biedt om op jouw ledenpagina te verwijzen naar diverse bronnen. Al eerder besteden we uitgebreid aandacht aan deze mogelijkheid.
Meer statistieken rondom uitnodigingen
Een uitnodiging verzonden, dan is het fijn om te weten of deze is aangekomen. We hebben daarom extra statistieken toegevoegd aan het dashboard. Zo zie je nu ook de reden waarom een e-mail niet is aangekomen, bijvoorbeeld door een hard-bounce wanneer een e-mailadres niet juist is. Belangrijk is wel om aan te geven dat we niet bij alle e-mail clients kunnen meten of een e-mail is geopend. Het kan voorkomen dat weinig uitnodigingen als geopend weergegeven worden, terwijl deze wel zijn gelezen door jouw klanten.
Verwacht: Meertalig pakket
Achter de schermen werken we hard aan een meertalig pakket. Dit pakket maakt het straks mogelijk om ook Duitse, Engels, Franse en Spaanse klanten jouw webwinkel te laten beoordelen. We hopen dit pakket begin 2016 (kwartaal 1 of 2) te introduceren. Daarbij leveren we ook direct Engelse of Duitse voorbeeld algemene voorwaarden, zodat het makkelijker wordt om over de grens te verkopen.
Wat zie jij graag beter?
Onze software is nooit af, we zijn dan ook continu bezig met verbeteringen. Laat ons weten wat jij graag anders zou zien, dit kan door onderstaand te reageren.