WebwinkelKeur

Meer omzet met een kleine aanpassing

Sommige erg kleine aanpassingen kunnen toch een aanzienlijk verschil maken in de conversie. Het hernoemen van het kortingscode veld is een voorbeeld van zo’n kleine aanpassing die het verschil kan maken.

Veel klanten verlaten jouw webwinkel na het bekijken van de winkelwagen.  Een reden hiervan kan het veld “kortingscode” zijn. Dit veld geeft namelijk het vermoeden dat er kortingscodes in omloop zijn. Doordat vrijwel niemand graag teveel betaald, zijn mensen bij het zien van het veld kortingscode bang korting te missen.

Het resultaat is dat veel consumenten je webwinkel zullen verlaten op zoek naar een kortingscode voor je webwinkel. Wellicht vinden ze deze en komen ze terug, wellicht komen ze met lege handen terug en wellicht komen ze niet terug. In alle gevallen kun je deze zoektocht beter voorkomen. Jouw bestelproces moet namelijk zo min mogelijk onzekerheden bieden. Reden dus om het aantal afvallers daar naar beneden te brengen.

Beter wordt hier het woord “kortingscode” vervangen door bijvoorbeeld “cadeaubon”

Een eenvoudige oplossing is om het beestje een andere naam te geven. Zo zou een benaming als “Tegoedbon”, “Cadeaukaart” of “Voucher code” minder snel geassocieerd worden met een vrij te verkrijgen kortingscode. Wat het beste werkt zul je echter moeten uitproberen/meten.

Het woord “vouchercode” wordt al veel minder met korting geassocieerd

Het is zeker aan te raden de naam van het “kortingscode veld” te wijzigen, meestal is het ook maar een kleine moeite. Andere oplossingen die wellicht nog beter werken zijn om het veld helemaal uit de winkelwagen te halen (mocht je het veld niet gebruiken) of op een andere plaats beschikbaar te stellen. Zulke wijzigingen zijn vaak ingrijpender dan het aanpassen van een tekst. Graag vernemen we van jou welke naam jij aan jouw kortingscode veld hebt gegeven.

Mobiele versie afsluiten