De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Maja van Puzzlefun.nl

Puzzlefun WebwinkelKeur

Maja is gek op puzzelen. Tijdens de coronapandemie besloot ze om naast het zelf puzzelen een webshop op te zetten. Inmiddels bestaat Puzzlefun.nl alweer vier jaar en verkoopt Maja, naast legpuzzels, ook houten puzzeldozen die ze zelf heeft ontwikkeld. En sinds vorig jaar staat er zelfs een Puzzelschuur in de achtertuin in Barneveld. Hoog tijd om kennis te maken met Maja!

De inkoop, het email deuntje als er een bestelling binnenkomt, de bestelling verpakken: allemaal dingen die Maja leuk vindt aan het runnen van een webshop. ‘Ik sta in de zomer ook regelmatig op de markt en dat is ook heel erg leuk’, zegt ze. Ik krijg dan vaak de opmerking dat mensen het zo waarderen om eens iets anders tussen de kramen te zien dan alleen maar kleding/zonnebrillen/dekbedden. Wat ik nog wel eens lastig vind aan het online ondernemen is de marketing, het steeds maar weer bedenken: wat zet ik nu weer in de nieuwsbrief of op social media?’

Hoe komt ze dan toch aan inspiratie voor haar social media-berichten? ‘De ene keer gaat het moeiteloos, want dan komen er nieuwe puzzels uit. En soms moet ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven. Soms post ik dan in plaats van 4 à 5 keer in de week, maar 2 of 3 keer in de week iets. De nieuwsbrief verstuur ik maar 1 keer per maand, en soms haal ik dat niet eens. Ik bedoel: hoeveel kun je vertellen over puzzelen? Ik wil de mensen ook weer niet spammen met nutteloze informatie. Maar, net als met social media, als er nieuwe puzzels uitkomen, deel ik dat. In ieder geval dus 1 keer maand. En soms is het 1 keer in de 6 weken.

Stapels puzzels in de de woonkamer

In de afgelopen jaren is de webshop letterlijk uit zijn jasje gegroeid. ‘Toen ik begon met de webshop gebruikte ik het logeerkamertje (van 2 x 3) als opslag. Dat begon na anderhalf jaar aardig uit de klauwen te lopen. Uiteindelijk stond dat kamertje barstensvol en in de woonkamer stonden de dozen ook drie rijen dik, vijf hoog opgestapeld. Mijn man werd er helemaal gek van en besloot de schuur om te bouwen. Sinds augustus vorig jaar heb ik alles in de schuur staan en kunnen mensen ook aan huis een puzzel komen uitzoeken, of hun bestelling komen ophalen. En bij ophalen krijgen ze standaard 10% korting!’

Man Frank is niet alleen handig in verbouwen, hij hielp Maja ook met het ontwikkelen van een uniek product. ‘Ik had een paar jaar geleden het idee om houten puzzelborden met deksels te maken en Frank, hij is heel handig, voerde het uit. Eerst maakten we alleen borden voor legpuzzels van 1000 stukjes en na ruim een half jaar kwam er ook een voor 1500 stukjes. Sommige mensen wilden ook graag een puzzelbord voor 2000 stukjes, maar dat werd echt te groot.’

Blije klanten

Reviews van klanten zijn belangrijk voor Maja. ‘Dat is niet alleen voor mezelf of voor de webshop, maar vooral ook voor andere (toekomstige) klanten. Sommigen kijken gewoon eerst naar de reviews voordat ze bij je bestellen. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe blij mensen zijn met hun producten. Ik reageer niet op iedereen, maar zo af en toe laat ik wel weten dat ik het waardeer dat ze een review hebben achter gelaten. Uiteraard deel ik eens in de zoveel tijd ook reviews in de Puzzlebrief (Review van de maand) en op social media. Ook is het belangrijk om op negatieve reviews te reageren, bijvoorbeeld om erachter te komen waarom ze niet tevreden zijn, en wat ik beter kan doen. Maar gelukkig is dat nog niet heel vaak gebeurd!’

Heeft ze nog tips voor anderen die overwegen een webshop te beginnen? ‘Gewoon doen. Zoek vooral ook veel informatie online, dat wil nog wel eens helpen. En als je een product hebt dat niet veel anderen hebben: Zeker weten gewoon doen!’

Bekijk hier de ledenpagina van Puzzelfun.nl

Foto boven door NIKI Photogrphr.