De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Lotte van Cupcakedozen.nl

Lotte Cupcakedozen.nl WebwinkelKeur

Lotte startte in 2010 met Cupcakedozen.nl: een zoete webshop vol met mooie en unieke verpakkingen voor cupcakes, taarten, macarons en ander lekkers. Hoe dat zo kwam, wat ze het leukst vindt aan het runnen van een webshop én waarom ze koos voor het uitbesteden van haar fulfilment, vertelt ze hier!

‘Als kind wilde ik graag een eigen koffiewinkeltje met taartjes, maar na een afgeronde bakkersopleiding kwam ik erachter dat dit niet was wat ik wilde. Ik ben een studie voor redacteur gaan doen in Amsterdam omdat ook werken met beeld, tekst en marketing me trok. Toen ons eerste kindje 1 jaar oud werd in 2008, bakte ik samen met mijn zus Mijke cupcakes voor de gelegenheid. Dat beviel zo goed dat we besloten samen een bedrijf op te zetten om cupcakes te gaan verkopen: Feestcakejes was geboren. Dit deden we allebei naast ons reguliere werk. Met een webshop en landelijke bezorging liep het gelukkig storm en al snel ging ik steeds minder in loondienst werken om me voor Feestcakejes in te zetten.’

25.000 cupcakes

In die tijd waren materialen en ingrediënten voor thuisbakkers veel minder verkrijgbaar dan nu. Daarom gingen Lotte en Mijke zelf op zoek naar met name goede verpakkingen. Toen ze die gevonden hadden, maakten ze er in 2010 een aparte webshop voor: Cupcakedozen.nl. ‘We konden tenslotte niet de enigen zijn met behoefte aan een mooie vensterdoos waar de cupcakes niet in zouden gaan schuiven!’

Na het bakken van zo’n 25.000 cupcakes en de verhuizing van Mijke naar het oosten van het land, besloten ze Feestcakejes met liefde te sluiten. ‘Daarna kon ik me volledig richten op Cupcakedozen.nl. Het leuke hieraan vind ik het product zelf, want ik houd gewoon van mooie verpakkingen, maar ook het klantcontact vind ik heel fijn en natuurlijk om alle prachtige creaties terug te zien op Facebook en Instagram! Daarnaast biedt de webshop me vrijheid en de flexibiliteit. Als ik een idee heb voor een nieuwe verpakking dan kan ik dat zelf uitwerken en proberen zo snel mogelijk te laten maken. Door mijn achtergrond als bakker kan ik verpakkingen ontwikkelen die perfect aansluiten bij de wensen van bakkers thuis en (semi-)professionele bakkers. Ook heb ik heel veel plezier in het contact en de samenwerkingen met klanten en leveranciers.’

‘Als kleine webshop vertrouwen bieden, is zonder reviews ontzettend lastig’

In 2020 werd Lotte lid van Webwinkelkeur. ‘Daarbij was voor mij de prijs belangrijk en de integratie met Lightspeed, de webwinkelsoftware die ik gebruik. Dat werkt uitstekend. En natuurlijk zijn reviews van de shop én van je artikelen onmisbaar, als webwinkelier zijnde. Heel trots ben ik op de gemiddelde beoordeling van een 9.6 door ruim 1.000 klanten. Dat is leuk om te zien, maar vooral voor nieuwe klanten een fijne bevestiging dat je winkelt bij een betrouwbare partij. Dit vertrouwen bieden als kleine webshop is zonder reviews ontzettend lastig. Ik reageer vrijwel altijd kort op een review, het is toch heel fijn als klanten die moeite nemen ondanks de grote vraag hiernaar bij elke internetbestelling die je doet. Het is, zeker voor een kleine webshop, heel belangrijk om ze te ontvangen, dus een reactie is dan ook wel op z’n plaats. Negatieve reviews beantwoord ik ook altijd. Als het een klacht is over een product dan los ik dit op met de klant. Vaker is het een klacht over de aflevering en daar kan ik helaas niet altijd wat aan doen, maar ik probeer het altijd wel.’

Groter inkopen

In 2020 vond nog een verandering plaats. Waar Lotte eerder zelf alles vanuit huis verzond, was dit inmiddels niet meer haalbaar. Ook was ze beperkt in de inkoopmogelijkheden door het gebrek aan opslagruimte. ‘Daarom is het magazijn verhuisd naar een e-fulfilmentbedrijf dat voor mij alles opslaat en ook direct verzendt. Daarmee kan ik groter inkopen, dus voordelige prijzen berekenen én worden bestellingen altijd snel verzonden, ook als ik er even niet ben. Bovendien biedt het de gelegenheid om unieke verpakkingen te laten maken, die je nergens anders in Nederland vindt!’

Bekijk hier de ledenpagina van Cupcakedozen.nl

Cupcakedozen.nl Slimme Taartstolp WebwinkelKeur

Foto boven door NIKI Photogrphr