Vragen rondom kosten en administratie? De meeste informatie rondom kosten vind je op de kosten/pakketten pagina. Je vraag daar niet beantwoord, bekijk dan onderstaand de veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen
Betaal ik ook als mijn webwinkel wordt afgekeurd?
In principe helpen we elke webwinkel om aan onze eisen te voldoen. Word je afgekeurd, dan krijg je natuurlijk de kans om je webwinkel te verbeteren. We geven je daarvoor ruim de tijd.
Gezien het om wettelijke eisen gaat is het voor elke webwinkel mogelijk om te voldoen. Je krijgt twee weken de mogelijkheid om je webwinkel aan te passen. Als je meer tijd nodig hebt, kun je een herkeuring uitstellen via de herinneringsmail.
Wordt je webwinkel afgekeurd, betaal je hier geen extra kosten voor.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?
Jammer dat je ons gaat verlaten! We hebben het opzeggen van je lidmaatschap zo eenvoudig mogelijk gemaakt.
Volg voor het opzeggen van je lidmaatschap de volgende stappen:
- Log in op jouw Dashboard (als je jouw inloggegevens niet meer weet, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’).
- Klik op je naam (het pop-icoontje) rechtsbovenin op je scherm.
- Kies ‘mijn webwinkels’
- Klik op ‘opzegging’ en vul de gewenste datum in.
- Na verwerking ontvang je een e-mail ter bevestiging
Opzeggen via de mobiele app doe je zo:
- Log in op jouw Dashboard (als je jouw inloggegevens niet meer weet, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’).
- Klik rechts onderin op menu, company and user.
- Kies mijn webwinkels
- Klik op opzegging en vul de gewenste datum in.
- Na verwerking ontvang je een e-mail ter bevestiging.
Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is namelijk ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.
Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:
-
- Verwijzingen met waarde voor Google verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van jouw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder WebshopChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
- De door jou verzamelde reviews bij WebwinkelKeur blijven altijd zichtbaar op jouw ledenpagina.
- Alle verwijzingen naar WebwinkelKeur op jouw webwinkel moeten verwijderd worden.
- Eventuele juridische voorbeelddocumenten zoals de algemene voorwaarden en het privacystatement moeten vervangen worden, of in ieder geval moeten de verwijzingen naar WebwinkelKeur verwijderd worden.
- Beëindiging van het lidmaatschap geeft jouw geen recht op restitutie van (een deel) van reeds gefactureerde bedragen.
- Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.
Ik wil meer dan 5 webwinkels aanmelden, wat kost dat?
Je hebt meer dan 5 webwinkels? Geen enkel probleem, dan gelden onze staffelprijzen.
Kan ik elke maand opzeggen?
Je kunt opzeggen wanneer je wilt. Dit kan via het dashboard. Lees hier hoe je dat doet.
Belangrijk hierbij is dat reeds verzonden facturen in de regel niet gecrediteerd worden. De factuurtermijn is dus de opzegtermijn. In eerste instantie ga je een jaarlidmaatschap aan. Je lidmaatschap kan je dus na het eerste jaar opzeggen. Na dit jaar kan je je lidmaatschap per kwartaal opzeggen, mits je voor een kwartaalbetaling hebt gekozen.
Kan ik meerdere webwinkels aanmelden?
Je kunt tot 5 webwinkels aanmelden voor hetzelfde bedrag onder elk pakket, extra webwinkels moeten wel altijd door ons gekeurd worden. Tot 5 webwinkels betaalt je dus niets extra, wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden, dan hebben we speciale staffeltarieven. Eis is wel dat deze extra webwinkels onder dezelfde onderneming (KVK) vallen. Webwinkels onder een eigen BV of ander KVK moeten apart aangemeld worden onder een eigen account.
Hoe meld ik een extra webwinkel aan?
Log daarvoor eerst in met je bestaande logingegevens. Na het inloggen kies je in het tabblad ‘webwinkels’ voor de optie ‘toevoegen’ en kom je op een versimpeld aanmeldformulier. De extra webwinkels komen hiermee automatisch onder hetzelfde account te hangen waarmee je niet dubbel betaalt.
Mijn webwinkel wisselt van eigenaar.
Wanneer jouw webwinkel van eigenaar wisselt dan kan het keurmerk eventueel behouden worden.
Om dit te realiseren hanteren wij de volgende regels en werkwijze:
- Alle relevante gegevens moeten, voor er sprake is van een overname van het keurmerk, al op de webwinkel aangepast zijn.
Denk hierbij aan contact, bank- & KVK-gegevens. Ook moet het domein van oude naar nieuwe eigenaar zijn gewijzigd. - Deze gegevens zien wij vervolgens graag tegemoet per mail (info<@>webwinkelkeur.nl)
- Vervolgens controleren en valideren wij deze gegevens.
- Tot slot passen wij deze gegevens aan en zullen wij contact opnemen met de nieuwe eigenaar.
In verband met fraude gevoeligheid verzoeken wij deze aanvragen te ontvangen via een mailadres dat aantoonbaar bij de webwinkel hoort. Bij twijfel zullen wij om aanvullende gegevens vragen, zodat wij de echtheid van de aanvraag kunnen valideren.
Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt betalen middels iDeal, bankoverschrijving en automatische incasso.
Hierbij kun je zelf kiezen of je per kwartaal of per jaar wilt betalen
Voor betaling per kwartaal vragen wij 9 euro excl. btw extra aan administratiekosten per kwartaal
Wat zijn de totale kosten per jaar?
De totale kosten per jaar hangen af van het gekozen pakket. Je betaalt enkel de maandelijkse kosten. Kies je bijvoorbeeld voor het START-pakket van 10,- per maand, dan komen de jaarlijkse kosten op 120 euro (12x 10 euro). Deze kosten zijn exclusief 21% btw. Betalen is mogelijk met iDeal, automatische incasso en bankoverschrijving.
Mocht je liever per kwartaal betalen, dan is dat ook mogelijk. We rekenen hiervoor 9 euro excl. btw administratiekosten per kwartaal. Per saldo is betalen per jaar dus voordeliger.
Tot 5 webwinkels betaal je niets extra. Wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden dan gelden onze staffelkosten.