Juridische ondersteuning
Voorkom boetes; basis van je webshop juridisch in orde
Veel webwinkels maken nog juridische fouten. Zo wordt het herroepingsrecht / recht van retouren vaak verkeerd vermeld, missen er belangrijke bedrijfsgegevens en voldoen algemene voorwaarden niet aan alle eisen. De juridische controle van WebwinkelKeur zorgt ervoor dat je deze basiszaken goed voor elkaar hebt. Dit zorgt voor extra zekerheid.
Risico op boetes wordt verkleind
Net als andere partijen kunnen we geen garanties geven, zo kunnen we jou nooit overal op controleren. Hier zijn we open en transparant in. Wel wordt het risico op een boete met ons keurmerk enorm verkleind en durven we te zeggen dat de webwinkels die boetes hebben gekregen, deze niet hadden gekregen wanneer ze door ons gekeurd waren. Middels onze gratis voorbeelddocumenten ben je weer een stapje dichterbij het juridisch op orde maken van je webshop.
Gratis juridische voorbeelddocumenten
Bij het starten van een webwinkel komt veel kijken. Zo moet je ook juridische zaken op je webwinkel vermelden, denk daarbij aan algemene voorwaarden, een privacy policy, een modelformulier herroeping en informatie over het herroepingsrecht. Wij stellen hiervoor gratis voorbeelddocumenten beschikbaar, zodat je deze eenvoudig op jouw webwinkel kunt plaatsen. Tevens hebben we voorbeeldteksten voor verschillende klantenservicepagina’s voor op jouw webshop.
Hulp bij GDPR / AVG
Dit jaar is er een extra reden om lid te worden van WebwinkelKeur. De nieuwe Europese wetgeving op het gebied van privacy is van kracht. Als webwinkelier moet je hier de nodige aanpassingen voor doen. Wij helpen je op weg.
Geschilbemiddeling
Hoe goed je ook je best doet om goede klantenservice te verlenen, elke webwinkel krijgt er vroeg of laat wel eens mee te maken; ontevreden klanten. Vaak kun je met zulke klanten gezamenlijk tot een oplossing komen, er kan echter ook een (eindeloze) discussie ontstaan. In die gevallen is het fijn om terug te kunnen vallen op geschilbemiddeling van WebwinkelKeur.
Controleer je webwinkel
Om lid te kunnen worden bij WebwinkelKeur dient je webshop eerst goedgekeurd te worden door één van onze supportexperts. Deze keuren je webshop op onze gedragscode die is gebaseerd op de Europese wetgeving. Ook wanneer je geen lidmaatschap wilt, raden we je om de eisenlijst te bekijken.
Gratis juridisch advies van onze support experts
Heb je een keer een vraag op juridisch gebied? Dan kun je ook bij ons terecht. We hebben veel ervaring opgedaan en kunnen je op dit gebied vaak een vrijblijvend advies geven.
B2B webshop keurmerk
Een zakelijke webwinkel? Ook dan kan een webwinkel keurmerk erg interessant zijn. Ook zakelijke klanten gedragen zich namelijk steeds meer als een consument en zoeken via internet naar een geschikte aanbieder. Daarbij speelt vertrouwen een grote rol. Een keurmerk verhoogt daarmee de conversie met gemiddeld 15%.
Regels voor B2B webwinkels verschillen, je hoeft immers niet te voldoen aan consumentenwetgeving. Het WebwinkelKeur keurmerk is ook geschikt voor B2B webwinkels, maar voor WebwinkelKeur is het belangrijk dat je hier duidelijk over bent. Leg dus netjes uit welke rechten wel en welke niet gelden voor zakelijke klanten.
B2B of B2C webshop
We spreken pas van een B2B webwinkel wanneer het voor consumenten niet mogelijk is om te bestellen. Dit kan bijvoorbeeld door een bedrijfsnaam of KVK-nummer verplicht te maken tijdens het bestellen. Doe je dit niet, dan dien je voor consumenten gewoon aan alle regels te voldoen. Je mag dan dus prijzen niet exclusief btw vermelden.
We raden je aan om de voorbeeld algemene voorwaarden als B2B webwinkel te hanteren. Het is echter toegestaan om hier zelf andere afwegingen in te maken.