Je webshop is klaar, je hebt een geweldig aanbod en bent er helemaal klaar voor. Laat die bestellingen maar komen! Nu moeten al die klanten jouw webshop alleen nog weten te vinden … Zichtbaarheid is waarschijnlijk de grootste uitdaging voor beginnende webshops. En dat is niet zo gek, want hoe zorg je dat jij eruit springt tussen al die bestaande webshops? Dat adverteren, actief zijn op social media en het optimaliseren van je website voor zoekmachines zeer effectieve methodes zijn om meer klanten naar je webshop te leiden is vast geen nieuwe informatie voor je. Maar wist je al dat je lidmaatschap van WebwinkelKeur ook helpt de zichtbaarheid van je webwinkel te vergroten?
Hoe WebwinkelKeur zorgt voor meer zichtbaarheid van je webshop:
1. Backlink naar je webshop
Als je lid wordt van WebwinkelKeur, krijg je je eigen ledenpagina op de WebwinkelKeur website. Deze ledenpagina toont aan dat je lid bent en linkt uiteraard ook terug naar jouw webshop. WebwinkelKeur.nl scoort met een Domain Authority van 90 veruit het hoogst van alle keurmerken in Nederland. Daar profiteert jouw webshop ook van. De link vanaf jouw ledenpagina zorgt namelijk voor een flinke SEO impuls voor de vindbaarheid van jouw website. Dat ga je zeker merken in je Google rankings.
2. Jouw eigen ledenpagina
De ledenpagina zelf is ook een mooie manier om je shop in de spotlight te zetten. Op jouw ledenpagina kun je zelf informatie delen over je webshop en foto’s toevoegen. Zo kun je potentiële klanten bijvoorbeeld laten zien wie er achter de webshop zit, met welk team je werkt of hoe je bedrijf er achter de schermen uit ziet. Je geeft een stukje persoonlijkheid aan je profiel waardoor je weer betrouwbaarder overkomt. Daarnaast zien bezoekers de verschillende zekerheden die jij je klanten biedt. Binnen de ledenlijst op webwinkelkeur.nl kan iedereen eenvoudig zoeken naar webshops. En in het overzicht op onze homepage zie je bij ieder bezoek aan de website zes verschillende ledenpagina’s.
3. Gastblogs en talkshow Webwinkel Insight
Leden van WebwinkelKeur zijn enthousiaste ondernemers met bijzondere verhalen. Die verhalen delen we graag, want het is hartstikke inspirerend om te horen hoe collega-ondernemers het allemaal aanpakken. Daarom plaatsen we regelmatig interviews en gastblogs. En in de talkshow Webwinkel Insight schuiven in iedere uitzending webwinkeliers aan om over hun business te vertellen. Wil jij een keer een gastblog schrijven of deelnemen aan Webwinkel Insight? Dan horen we graag van je!
4. Met reviews maak je ambassadeurs
Wanneer je jouw klanten vraagt om een review voor je webshop te schrijven, vraag je ze om even heel bewust na te denken over hun ervaring met jouw webwinkel. Je herinnert ze zo weer aan de goede, positieve ervaring die ze hebben gehad. En dát maakt de kans groter dat ze die ervaring delen met vrienden, collega’s en bekenden en hen jouw producten aanraden.
5. Reviews delen op social media
Je kunt zelf natuurlijk op social media vertellen hoe tof jouw webshop is, maar als anderen dit zeggen, komt die boodschap veel krachtiger over. Via je ledenpagina op WebwinkelKeur deel je heel makkelijk je reviews op Facebook en Twitter. Je kunt natuurlijk ook een screenshot maken van een mooie review. Zo heb je originele content om te delen, waar ook nog eens leuke reacties op komen (zeker als je je klanten tagt en bedankt in je bericht). Nog een optie: vraag je klanten een foto van het product en/of hun ervaring te delen op hun eigen social media en jouw shop in het bericht te taggen. Daardoor wordt het bericht ook in de netwerken van iedereen die reageert zichtbaar, zodat je steeds meer mensen bereikt.
6. Betrouwbaarheid
De basistaak van WebwinkelKeur is natuurlijk om jouw potentiële klanten te laten zien dat ze met een gerust hart bij je kunnen shoppen. Met het Keurmerk en de sidebar straalt jouw shop vertrouwen uit, waardoor klanten sneller iets bij je zullen bestellen. En dan herhalen nummer 3, 4 en 5 hierboven zich weer!
Ook nog handig om te weten: WebwinkelKeur staat meestal meteen onder jouw shop in de zoekresultaten van Google, als men op jouw shopnaam zoekt. Hierbij ziet de klant direct jouw reviewscore en dat je ons keurmerk mag voeren. Dit zorgt voor extra vertrouwen en zal zeker het aantal clicks naar jouw website vergroten. Succes met je shop!
Heb je vragen of kunnen we je ergens mee helpen? Neem contact met ons op.
Nog geen lid van WebwinkelKeur? Lees hier wat je voor € 10 per maand kunt verwachten.