Skip to content
De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Blog

Hoe jij met jouw webshop carnavallers trekt

carnaval
12353
0

Ben jij webshopeigenaar? Dan weet je het waarschijnlijk als de beste dat het slim is om in te spelen op events. Ongetwijfeld had je Cupido’s pijlen gericht op afgelopen Valentijnsdag. Maar heb je er al eens over nagedacht om jouw pijlen te richten op carnaval? Dit bericht kun je bijvoorbeeld ook toepassen op andere verkleedevents als Halloween.


Uiteenlopende artikelen

Carnaval begint dit jaar op 22 februari. Nu is dus het perfecte moment om met een actie te beginnen. Waarom? Je kunt heel veel verschillende producten verkopen, meer dan je verwacht. Er zijn veel fanatieke vierders – vooral in het zuiden van het land – die het liefst ieder jaar een ander pakje mét nieuwe accessoires aantrekken. Daarnaast zijn er veel bouwers die een carnavalswagen maken, waarvoor verschillende materialen nodig zijn. Nu is 22 februari al overmorgen maar gaat wel door tot 25 februari. Met deze tips kun je je pijlen richten op de late carnavallers onder ons en je vast voorbereiden op andere verkleedevents!

Carnavalsacties

Je kunt het dus bijna niet gek genoeg bedenken, of er zit wel iets in jouw assortiment wat tijdens deze feestweek van pas komt. Waar wacht je nog op? Zet een carnavalsactie op met jouw shop! In deze blog geef ik 3 belangrijke stappen met tips die het recept zijn voor een goede actie.

1. Trek bezoekers naar je website

De carnavallers moeten eerst jouw webshop zien te vinden. Hoe dan? Je kunt bijvoorbeeld je SEA verbeteren: in de weken voor carnaval voeg je gerelateerde zoekwoorden aan Google Adwords en je productomschrijving toe. Carnaval, natuurlijk. Maar denk ook eens vastelaevond of samenstellingen zoals carnavalspakje. En waarom zou je niet tijdelijk je budget verhogen? Verderop geef ik je een tip hoe jij je ROAS verhoogt, waardoor het een slimme zet kan zijn om je budget te verruimen!

Een stapje voor

Wil je geen geld uitgeven aan advertentiekosten of wil je dat bezoekers op meerdere manieren jouw webshop kunnen betreden? Schrijf dan blogs. Dat kost een hoop tijd, hoor ik je al denken. Maar het kan je echt heel veel opleveren, vooral als jij unieke content levert. En unieke content lever je zeker, want weinig concurrenten zijn je op het vlak van carnaval voorgegaan.

blog

Hogere positie

Doordat jij anticipeert op zoektrends van carnavallers, ben jij je concurrenten een stapje voor. Jij pakt namelijk een hogere positie als jij een van de eersten bent die over carnaval schrijft. Waar moet je dan over schrijven? Je kunt voorbeelden geven hoe jij jouw producten kunt inzetten tijdens de carnaval of schrijven over de carnavalstrend van 2020 (of er een creëren, natuurlijk!).

2. Verhoog de conversie

Als je je kostbare geld steekt in campagnes, wil je natuurlijk dat die centen dubbel en dwars worden terugverdiend. Een goede conversie is dus minstens net zo belangrijk als een groot aantal bezoekers. Je kunt je bezoekers gemakkelijker omzetten in bestellers met een goede landingspagina voor jouw carnavalsartikelen. Zo worden jouw bezoekers minder snel afgeleid van de reden waarom ze naar jouw webshop kwamen: carnaval! Daarbij weten zij over het algemeen wel wat er bij jou te koop is. Richt de landingspagina daarom specifiek in op carnavalsproducten, zodat potentiële klanten alles waar ze naar op zoek zijn kunnen vinden en kopen.

30% bestelt alsnog

Jouw bezoekers kunnen om verschillende redenen niet tot kopen overgaan, bijvoorbeeld omdat ze nog aan het oriënteren zijn. Het mooiste is natuurlijk als ook zij bij jou gaan bestellen. Partner van WebwinkelKeur Shopboost is een dienst die deze twijfel aan de hand van verschillende parameters detecteert en de echte twijfelaars op het juiste moment verrast. Jij kiest als webshopeigenaar van tevoren de verrassing die je aanbiedt. Van de twijfelaars gaat vervolgens 30% alsnog over tot bestellen.

Goed voor jouw ROAS

Doordat een deel van de twijfelaars alsnog over gaat tot bestellen, heb jij een hogere conversie. Wist je dat die hogere conversie niet alleen een positief effect heeft op jouw portemonnee, maar ook op jouw SEA? Meer mensen die via Google jouw webshop betreden, gaan als gevolg van jouw verrassing bestellen. Dit heeft een toenemende ROAS als gevolg. Hierdoor verdien jij de kosten die jij in jouw advertentie hebt gestoken vaker terug. Zo heb je meer ruimte om jouw budget te verhogen en dus weer meer bezoekers te trekken.

Verzamel e-mailadressen

Het is natuurlijk belangrijk dat jouw klanten de actie herkennen. Dit kun je het beste doen met een eenvoudige of grappige couponcode. Je kunt bijvoorbeeld denken aan Carnaval11. Deze code wordt middels de pop-up van Shopboost getoond, die je bezoekers vervolgens kunnen claimen. Zij hoeven de verrassing niet per se direct op te eisen; als zij hun e-mailadres achterlaten, kunnen ze de code per mail ontvangen en op een later moment indienen. Die e-mailadressen komen jou natuurlijk op een later moment mooi van pas!

shopboostcarnaval

3. Licht bestaande klanten in over nieuwe acties

Als klanten en bezoekers jou toestemming geven om ze vaker per e-mail te benaderen, kun je een alsmaar groter wordend adressenbestand opbouwen. Superhandig als je op een later moment weer een actie hebt, waarvan je zoveel mogelijk mensen op de hoogte wilt brengen. Zo zorg jij dat je ook in 2021 meer carnavallers naar jouw website trekt.

Wil jij Shopboost ook inzetten tijdens carnaval? Ontvang 30 gratis credits en start direct.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn