Wie zijn de webwinkeliers achter de webshops en wat zijn hun verhalen? Maak kennis met WebwinkelKeur-lid Gugulethu, die in haar webshop hlelaroyalwines.nl authentieke Zuid-Afrikaanse koninklijke wijnen verkoopt.
Hoelang bestaat jouw webshop en waarom ben je destijds begonnen?
We zijn al twee jaar in de lucht. Mijn tante is een echte Zulu-prinses (Ja, familie van!) en besloot jaren geleden om wijn te gaan produceren. Zuid Afrika heeft een dynamische geschiedenis en er wordt veel gedaan om vrouwen en de oorspronkelijke bewoners ook te laten ondernemen. We zijn drie generaties Zulu-vrouwen in wijn. De webshop is mijn manier om onze wijnen te etaleren, ons verhaal te vertellen en natuurlijk om de wijnen te verkopen!
Wat is voor jou als webwinkelier de grootste uitdaging?
Als webshop heb je eigenlijk geen echt contact met mensen, behalve wanneer er noodzakelijk telefonisch,- of mailcontact is met klanten. Daarom zetten we veel in op evenementen en proeverijen, waar iedereen van harte welkom is om onze wijnen en de echte Afrikaanse sfeer te proeven. Eén van de manieren om onze klanten te bereiken is door middel van de nieuwsbrief.
Waarom ben je lid van WebwinkelKeur?
Ons belangrijkste speerpunt in service en klantenvertrouwen is een keurmerk. Als ondernemer wil ik bezig zijn met mijn wijn. Een keurmerk-organisatie als WebwinkelKeur zorgt ervoor dat ik niet hoef na te denken over de juridische ontwikkelingen en wat voor wettelijke vereisten er zijn. Zo blijft mijn webshop in goede gezondheid en kan ik bouwen op een sterke relatie met mijn klanten.
Wat vind je het leukst aan het runnen van jouw webshop?
Lekker bezig zijn met mijn wijn en het vertellen van ons verhaal: Zulu-vrouwen in wijn in Europa! Ook de afwisseling als er weer nieuwe soorten zijn, en met de evenementen die eraan komen. Dan ben ik altijd bezig om de klanten te verrassen met mooie promoties en acties. Ik merk dat mensen hier heel erg blij van worden en dat ze dan ook heel graag mijn wijn willen proeven en kopen.
Wat is jouw top tip voor andere webwinkeliers?
Zorg dat je service op het hoogste niveau is, maak het persoonlijk. Laat ze zien wie je bent en wat je erfgoed is. Daar houden klanten van. Gebruik keurmerken en certificeringen voor je producten en wees open en eerlijk hierover! Probeer samen te werken met collega’s uit je branche. Zie elkaar als collega’s en niet als concurrenten.
Bekijk hier de ledenpagina van Hlela Royal Wines
Foto boven door NIKI Photogrphr.