De meest voorkomende redenen voor afkeuring zijn:
- Het niet vermelden van een telefoonnummer.
- Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!).
- Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KvK- en btw-nummer.
- Het niet aanbieden van een achteraf betaaloptie.
- Het niet vermelden van de betaalverplichting.
- Wanneer je onder de categorie risico webwinkels valt hebben wij extra informatie van je nodig. Hier vragen wij om tijdens een eerste afkeuring. Je kunt deze informatie vinden in de opmerkingen mocht dit op jou van toepassing zijn.
- We missen inloggegevens van je testomgeving wanneer de website nog niet live is. Deze kun je per mail aanleveren via info@webwinkelkeur.nl, of tijdens de aanmelding in het opmerkingenveld zetten.
- Je webwinkel valt onder de KOR-regeling en je hebt geen Btw-nummer op je website, waardoor dit punt wordt afgekeurd. Zorg dat je ons hier nadat je je webwinkel hebt aangemeld over informeert. Dit kan per mail of je kunt dit in het opmerkingenveld zetten.
- Je hebt het verkeerde pakket gekozen bij aanmelding. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een meertalige webwinkel hebt, maar bij ons voor een start-pakket hebt gekozen. Je dient dan eerst je pakket te upgraden.
De complete lijst met eisen vind je hier!