Midden in de coronacrisis, toen het thuiswerken in een stroomversnelling kwam, startte het team achter Betaalbarewerkplek.nl met hun webshop. Het eerste doel was om ergonomische thuiswerkplekken te creëren. Inmiddels bestaat de webshop al ruim vier jaar en heeft het team de focus uitgebreid. Zo zijn ze ook gespecialiseerd in kantoorinrichting voor het MKB. “Voor 21.59 uur besteld, vandaag verzonden”, staat er op de website. Hoe doen ze dat, met zulke grote pakketten? We vroegen het Peter van Betaalbarewerkplek.nl.
Automatiseren om efficiënter te werken
‘Bij Betaalbarewerkplek.nl helpen we je aan betaalbare én ergonomische werkplekken die zowel de productiviteit als het welzijn van thuiswerkers en kantoormedewerkers verbeteren’, vertelt Peter. ‘Of je nu op zoek bent naar een eenvoudige thuiswerkplek, een flexibele werkplek of een complete kantoorinrichting.’
Eén van de leukste dingen aan het runnen van de webshop vindt hij het zoveel mogelijk automatiseren van de processen aan de achterkant. ‘Het stelt ons in staat om efficiënter te werken en met ons compacte team en slimme, geautomatiseerde processen snel en efficiënt te leveren door heel Nederland en België. Daarnaast vinden we het allemaal erg leuk om ons assortiment te optimaliseren met goede en betaalbare producten die we zelf ook met plezier gebruiken. Het geeft veel voldoening om te zien hoe onze producten een positieve invloed hebben op de werkplekken en het welzijn van onze klanten.’
Trends in thuiswerken
Peter ziet twee duidelijke trends in de webshop. ‘Nu hybride werken niet meer is weg te denken, zien we dat steeds meer mensen investeren in een comfortabele en gezonde werkplek voor thuis. En er is steeds meer interesse in flexibele en verstelbare oplossingen, zoals zit-sta bureaus met geheugenfunctie. Zo kan iedereen makkelijk zijn ideale werkhoogte instellen en wisselen tussen zitten en staan.’
‘Het ontbreken van een showroom kan voor sommige klanten een drempel zijn’
Bureaus en bureaustoelen zijn producten die klanten graag zien en uitproberen voordat ze aanschaffen. Hoe heeft Betaalbarewerkplek.nl dat opgelost? ‘Het ontbreken van een showroom kan voor sommige klanten een drempel zijn. Daarom maken we volop gebruik van informatieve afbeeldingen en bieden we duidelijke product- en montagevideo’s voor vrijwel elk product. MKB-bedrijven die meerdere werkplekken nodig hebben, kunnen – indien gewenst – de bureaus bezichtigen en testen bij ons op kantoor.’
De webshop moedigt klanten aan om hun ervaringen te delen via reviews. ‘Het liefst met een foto van hun aankoop, zodat potentiële kopers een beter beeld krijgen van onze producten. En uiteraard staat ons team klaar om klanten te adviseren en te helpen bij het kiezen van de juiste producten, zodat ze met vertrouwen een aankoop doen die perfect aansluit bij hun wensen en behoeften.’
Meer beoordelingen dankzij one-click-reviewverzoeken
Voor Peter is het reviewsysteem van WebwinkelKeur een toegevoegde waarde. ‘Met de one-click-reviewverzoeken is het voor klanten veel eenvoudiger en toegankelijker om snel een review achter te laten, wat heeft geleid tot veel meer beoordelingen. Ook zijn we aan het testen om met de multi-platform reviewverzoeken meer Google-reviews te verzamelen. Door daar meer reviews te laten zien, wordt ons vertrouwen op Google verder versterkt.’
Het team analyseert vrijwel alle reviews en neemt altijd contact op met klanten die een minder goede beoordeling hebben achtergelaten. ‘Ons doel is om ervoor te zorgen dat zij alsnog een positief gevoel overhouden aan hun bestelling. Gelukkig is het grootste deel van onze klanten tevreden met onze service en producten.’
Transport is één van de grootste uitdagingen
Hoe krijgt de webshop de bestellingen zo snel verzonden? ‘We hebben altijd een ruime voorraad thuiswerkplekken klaarliggen. Dankzij onze geautomatiseerde systemen kunnen we bestellingen direct na ontvangst verwerken en snel klaarmaken voor verzending. Daarbij hebben we samenwerkingen met betrouwbare logistieke partners die ons helpen om pakketten snel en efficiënt te verzenden, vaak binnen 24 uur. Zo zorgen we ervoor dat klanten nooit lang hoeven te wachten op hun nieuwe werkplek.’
Dat verzenden van de bestellingen is wel één van de grootste uitdagingen voor de webshop. ‘Het verzenden van grote en zware producten, zoals bureaus, stoelen en ander kantoormeubilair, vereist een goed georganiseerde en betaalbare logistiek. Het transport van deze artikelen is namelijk aanzienlijk duurder dan reguliere pakketpost.’
Het verpakken van de producten zorgt voor extra kosten. ‘Stevige en veilige verpakkingen zijn een stuk kostbaarder. Dit maakt het voor ons een uitdaging om uit te breiden naar het buitenland zonder dat het een flinke impact heeft op de kosten. In de toekomst willen we graag uitbreiden naar andere landen binnen de EU onder een internationaal label. Voor nu zien we echter nog voldoende groeikansen binnen de Nederlandse markt.’
Genoeg voorraad, zonder overstock
Voorraadbeheer is een andere uitdaging waar de webshop mee te maken heeft. ‘Vooral omdat we producten aanbieden in verschillende specificaties, zoals maat, kleur en materiaal. We willen ervoor zorgen dat we genoeg voorraad hebben om aan de vraag te voldoen, zonder dat we te maken krijgen met overstock.’
Alle producten zijn voorzien van barcodes, waardoor de voorraad realtime kan worden gemonitord. ‘Onze software berekent automatisch wanneer producten op basis van doorloopsnelheid en levertijd dreigen op te raken, zodat we daar tijdig een melding van ontvangen. Toch gaat het heel soms mis. Daarom blijven we verbeteringen doorvoeren, onder andere door producten te categoriseren op basis van doorloopsnelheid en waarde, zodat we nog beter kunnen monitoren.’
Wat is iets dat consumenten echt over Betaalbarewerkplek.nl zouden moeten weten? ‘Wij zijn trotse klimaatpartner van Kuwi.org, waarbij we ons inzetten voor het planten van bomen. Aangezien wij bureaubladen leveren die hout vereisen, willen we actief bijdragen aan een duurzame toekomst. Door bomen te planten, helpen we niet alleen het milieu, maar zorgen we ook voor een betere balans in de natuur. Samen maken we het verschil!’
Speciale aanbieding voor leden
Betaalbarewerkplek.nl heeft een speciale aanbieding voor leden van WebwinkelKeur: Als lid krijg je een korting van €90,- op alle elektrische zit-sta bureaus en ergonomische bureaustoelen. Je kunt de korting claimen met de code: webwinkelkeur90.