De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Ahmet van Honingwinkel.nl

Webshop Honingwinkel

Ahmet Taskan is al meer dan 30 jaar hobby-imker in Utrecht. Toen tijdens de lockdown in 2020 de verveling begon toe te slaan, na een week films kijken en spelletjes spelen met de kinderen, gooide hij samen met zijn gezin het roer om. Terwijl ze ontbeten met honing uit hun eigen bijenkast, bedachten Ahmet en zijn vrouw dat iedereen goede honing zou moeten kunnen eten. Nog tijdens dat ontbijt besloten ze om hun oude wens, kwalitatief hoogwaardige honing verkopen, in de praktijk te brengen.

Ahmets dochter, die een hbo-lerarenopleiding volgde, ontwikkelde de website voor Honingwinkel.nl. Zijn zonen, die destijds op de middelbare school zaten, namen de online marketing op zich. Ahmets vrouw ging de voorraad bijhouden en bestellingen samenstellen. En Ahmet zelf richtte zich op de inkoop en klantenrelaties.

‘Soms was de neiging groot om ons assortiment uit te breiden’

In de afgelopen vier jaar is de webshop enorm gegroeid. Inmiddels is het zelfs één van de grootste honing-webshops in Nederland. ‘In de afgelopen jaren hebben we ons assortiment met succes kunnen uitbouwen met meer dan zestig soorten honing uit meer dan twintig landen,’ vertelt Ahmet. ‘Soms was de neiging groot om ons assortiment uit te breiden met bijvoorbeeld thee of olijfolie, maar uiteindelijk hebben we ons gefocust op producten die geheel of ten dele afkomstig zijn van bijen. Het is geweldig om te zien dat iedereen een andere favoriet heeft qua smaak. De mijne zijn Griekse tijmhoning, Italiaanse kastanjehoning en Manuka honing.’

Niemand teleurstellen

De snelle groei is volgens Ahmet te danken aan de aandacht voor de kwaliteit in producten en dienstverlening. ‘Mensen blij maken staat voor ons centraal. De rest is gewoon bijzaak. Kwaliteit, betrouwbaarheid, oog voor de klant en natuur zijn voor ons kernbegrippen. We doen daadwerkelijk alles voor onze klanten. We hebben de ambitie om niemand teleurgesteld achter te laten. En dat is redelijk gelukt. Ons beoordelingscijfer van 9.8, bij meer dan 2.000 beoordelingen, zegt ook wel iets over hoe we werken.’

Geen reviews delen op sociale media

Hoe gaat Honingwinkel.nl om met de reviews die ze ontvangen? ‘Omdat we het gevoel hebben dat klanten het niet wenselijk vinden om hun naam te zien circuleren op sociale media, hebben we nog nooit reviews gedeeld op sociale media. Wat we wel doen, is elke review voorzien van een persoonlijke reactie. Soms pak ik zaken op wanneer de review daartoe aanleiding geeft en handel ik dat direct af. Ook analyseren we de gemaakte opmerkingen van klanten: over welke onderwerpen gaat het, wat vinden ze belangrijk, wat waarderen ze wel en niet?’

Het belang van vertrouwen

Wat heeft het lidmaatschap van WebwinkelKeur hen gebracht? ‘Het vertrouwen van klanten in je producten en dienstverlening is heel erg belangrijk. Omdat WebwinkelKeur een onafhankelijke organisatie is, hebben (potentiële) klanten vertrouwen dat de beoordelingen kloppen en betrouwbaar zijn. Dit is een heel belangrijke reden om over te gaan tot aankoop. Mede hierdoor hebben we sneller kunnen groeien als webshop.’

‘Je kunt niet alleen je straat, dorp of stad maar de hele wereld bedienen’

De vrijheid die je hebt als ondernemer is wat het Ahmet het meest aantrekt in het hebben van een webshop. ‘Eén keer per dag brengen we de bestellingen weg, dat is aan tijd gebonden. Maar voor de rest bepaal je zelf wanneer wat je doet. Je kunt bij wijze van spreken vanuit je slaapkamer een webshop runnen en niet alleen maar je straat, dorp of stad maar de hele wereld bedienen, als je dat wilt. Daarnaast heb je relatief gezien weinig investeringen nodig. Je kunt klein beginnen, waar nodig het bedrijfsmodel en/of je assortiment aanpassen en zo snel groeien als je wenst!’

Bekijk hier de ledenpagina van Honingwinkel.nl

Heidehoning Veluwe Honingwinkel

Foto boven door NIKI Photogrphr.