WebwinkelKeur

6 Tips om beschadiging en kwijtraken van pakketjes te voorkomen

Verzendtips Pakketten Veilig Verzenden

Kwijtgeraakte en beschadigde pakketjes. Het is waarschijnlijk de nummer één frustratie van jullie als webwinkeleigenaren. En dat snappen we helemaal. Je hebt een leuke order binnengekregen, pakt het met veel aandacht in, misschien nog een leuke attentie of handgeschreven kaartje erbij … En vervolgens krijg je een paar dagen later bericht van je klant: Het pakketje is er nog niet, of het is beschadigd afgeleverd. Balen, voor jullie allebei! Je kunt je pakketten verzekerd versturen, maar liever voorkom je natuurlijk dat er iets kwijtraakt of kapotgaat. Expert Martijn geeft tips die je daarbij kunnen helpen.

6 tips voor het veilig verzenden van pakketjes

Nog een tip: Hoewel producten goed beschermd moeten zijn, vinden consumenten het belangrijk dat er niet onnodig grote dozen, plastic of veel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. Onlangs bleek uit onderzoek van papier- en verpakkingsproducent DS Smith dat 1 op de 5 online shoppers stopt met bestellen bij een bedrijf als ze veel onnodig verpakkingsmateriaal gebruiken. Ook iets om in gedachten te houden!

 

Martijn Alberts werkte zo’n 14 jaar bij een groot pakketbedrijf. Hij kocht destijds een klassieke Mercedes en kwam erachter dat de onderdelen voor zijn oldtimer maar bij één shop in Nederland waren te krijgen. Dus startte hij in 2011 zijn eigen webshop, Alberts Oldtimerservice, met onderdelen voor klassieke Mercedessen. Het aantal pakketten van Martijn dat niet of beschadigd aankomt, is minder dan 0,5%. Hij hergebruikt veel van de verpakkingen en dozen waarin zijn voorraad wordt aangeleverd. Alles wat niet geschikt is als verzendverpakking gaat door een machine die er opvulmateriaal van maakt. Als iemand alles weet over het veilig verpakken en verzenden van goederen, is Martijn het!

Heb jij andere tips om beschadiging of verlies van je pakketten te voorkomen? Deel ze in de reacties!

Mobiele versie afsluiten